zondag 16 mei 2021

Weekbericht 20/21

Het is een beetje vreemde tijd voor mij, ik ben al een paar weken niet in onze opslag geweest en toch zijn er deze week twee trucks met hulpgoederen naar Roemenië verzonden. Dit zegt wel iets over de inzet en de vaardigheden van onze vrijwilligers. Dat ik niet naar de opslag geweest komt doordat ik de op de laatste dag in onze oude woning de laatste trede van de trap heb gemist, met als gevolg een blessure aan mijn elleboog. Nu nog in het gips en maandag 17 mei volgt een operatie om het afgebroken botje op z’n plek te zetten. Niet erg handig, maar ja het is gebeurt. Een beetje valse start maar we wonen inmiddels heel prettig in ons comfortabele appartement met mooi uitzicht op een meer.

Woensdag 12 mei is er een trailer geladen voor Deaj, de standplaats van Henk Muller, Henk is zelf een poosje in Nederland de leiding in Deaj is nu in de vertrouwde handen van Viorel.

De link naar foto's van het laden.

Het laden ging vlot, het was wel een aardige klus door al het opruimwerk in de loods. In
Amsterdam moesten nog wat ompakwerkzaamheden van ingevroren levensmiddelen verricht worden. Ook dit is gelukt en vrijdag 14 mei is er een vriestrailer geladen met in totaal 26 pallets hoogwaardige levensmiddelen. In Botosani zullen ze er heel blij van worden.

Cristi uit Botosani stuurde weer veel foto’s en berichtjes. Uit Oostenrijk heeft een bevriende organisatie allerlei speeltoestellen laten bezorgen. Het dak van het oudste deel van Casa Ioana begon te lekken en is vervangen. Dat de bedden uit Zuyder Waert goed terecht zijn gekomen is ook te zien op een aantal foto’s.

Hier de link naar foto's.





Reghina stuurde ook weer foto’s van haar werk. Gerrit van der Starre stuurde namens St. Emeth een nieuwsbrief met interessante berichten.

Hier de link naar foto's.

Hier de link naar de nieuwsbrief.

Imola plaatste een nieuw bericht op haar blog en stuurde een paar mooie foto's gemaakt tijdens een toerritje in de omgeving. Laten we hopen het snel weer mogelijk is om zonder problemen naar Roemenië te reizen.




fazakasimola-csaba.blogspot.com

Marien Kroon stuurde een verslag over de verdeling van de aardappelen die daar vanaf de boerderij in Marghita gebracht zijn. Het tweede verslag gaat over de verdeling van de paaspakketten. Uit deze verslagen kun je goed opmaken dat hulp op veel plaatsen heel nodig en welkom is. 

Hier de link naar het verslag.

Hier de link naar verslag 2.

Bij een verhuizing komen er allerlei dingen boven water, zo kwam ik een stukje tegen dat ik bijna 25 jaar geleden schreef in het personeelsblad van de bank waar ik toen werkte. Dit met o.a. uitleg waarom ik aan een reis naar Roemenië begon, ik kon toen niet bevroeden wat voor impact dit zou hebben op mijn verdere leven.

Hier de link naar dit stukje van toen.

De Renault A1 was een revolutionair ontwerp in die tijd. De speciale vering ving de
hobbels en kuilen in Roemenië goed op.

Woensdag gaan we laden voor Breaza, dit keer vooral ziekenhuisbedden. In Oudorp kunnen we er maandag nog een aantal bedden ophalen bij Magnenta zorg.


Kom niet zonder aankondiging naar Dulleweg 20 in Broek op Langedijk, we moeten voorzichtig blijven.


  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten