vrijdag 14 april 2017

Bericht van Carin uit Peris

"Catharinaaaaah"

Een Roma vrouw roept bij het hek. Als ik naar buiten kom vraag ik wat er aan de hand is.
Ze lacht wat en zegt: "Er zat iets in het Paaspakket en ik weet niet wat het is, is het crème voor op mijn gezicht?"
Elk jaar hoopt ze weer op een crème voor haar gezicht. Tja, wie wil er nou niet jong uit zien met zo min mogelijk rimpels.
Ik grijns en zeg tegen dat ze het maar even moet ophalen want ik weet niet wat het is.

Even later komt ze met een toilettasje aan en vol trots zegt ze: "Kijk, dit tasje is nog van het kerstpakket", en ze koestert het tasje tegen haar aan.
Uit het tasje komt een heel klein flesje met groene inhoud. Ik lees het etiket voorop en zie dat het om mondspoeling gaat.
Ik vertel haar dat het niet voor het gezicht is maar voor een frisse adem.
"Oh voor mijn tanden dus", zegt ze.
Dan komt er nog een kleine tube tevoorschijn. Gel voor in het haar.
En een grote tube lotion die heerlijk ruikt. "Ja, dat is voor je gezicht en je armen!"
Ze glundert van oor tot oor en vraagt me wanneer ze het beste op kan doen.
Nadat je je gewassen hebt. hier de foto's van uitdelen in Haranglab



Haar gezicht betrekt wat en zegt: "Sorry hoor, je weet dat ik zevende-dags Adventist ben".
Uit haar rokzak komt een rookworst. "Is dit varkensvlees of kippenvlees."
Ik vertel haar dat het varkensvlees is. "Oh wat jammer, het leek me zo lekker!"
"Geef het maar aan Pista je zoontje, (die bij ons op school komt) die lust dat wel!"
En dan komt er uit haar buste een groot blik ham!!
Ik grijns en dacht zie ik dit nu goed en vraag haar daarom nog eens: " Haal je dat nu uit je buste?"
"Ja."
Allebei: "Hahahaha........"
Dat is ook varkensvlees.
"Pista eet het wel op, alleen leek het mij ook zo lekker. O ja, er zat ook iets van een fles saus in whoo wat is dat lekker!!"

Het blik gaat weer terug in de buste, rookworst in het schortzak en met het toilettasje van "America Airlines" onder haar arm
wandelt ze blij terug naar huis.



Lieve mensen van Stichting Promotie,
Heel hartelijke dank voor de mooie Paaspakketten!

We wensen jullie fijne paasdagen toe,
Hartelijke groeten uit Peris,

Carin en Mihai Barcsa - van der Beek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten